Dag 7 van Williams naar Page

23 september 2013 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Helaas was de tas niet dezelfde kleur als mijn portemonnee, dus geen tas rijker :-(
Wel lekker gegeten bij hetzelfde restaurant als de dag ervoor.

Vanochtend zaten we weer stipt 9 uur in de auto om in 3 uurtjes naar Page te rijden. Halverwege hadden we een leuke stop bij de Navajo bridge.
Dit was het eerste wat we tegen kwamen, en zouden gaan komen dus het was best druk daar.
Er was een hotel, restaurant, winkel (met 70% korting) en een kunstgalerij van allerlei dingen die met de indianen te maken hebben die hier leven (goedkoopste item 2.000$)
Even wat gegeten en een ketting gekocht in de winkel :-) zag daar ook leuke tassen, maar uitgerekend daar geen korting op en ze waren 350$.. Met korting nog steeds een no-no
Toen we nog 20 minuten van Page waren was onze weg afgesloten.. Onze detour was gewoon even 287km!
En in NL klagen als we even een minuut de snelweg af worden gestuurd..
Nu zouden we pas op zijn vroegst om 16uur aankomen wat de planning best in de war schopte, want vandaag zouden we bij Lake Powell watersporten en morgen naar Antelope Canyon voor we naar Cedar City gaan.
Even gekeken of we in een andere plaats vanavond kunnen slapen (omdat Page zo bizar duur is) maar annuleren kon niet meer. Dus dan zit er maar 1 ding op.. Nog een nachtje in Page blijven :-)
Nadat we dat besloten hadden was het ook toevallig afgelopen met de lange rechte weg en reden we de bergen in met abnormaal mooie vergezichten. Ineens was het eigenlijk alleen maar super leuk dat we zo moesten rijden.
Na een km of 150 stond er een bordje met een cactus en "end" erop. Terwijl ik me afvroeg of we nu weer de bewoonde wereld ingaan zagen we een heel dorp liggen onderaan de heuvel. Zo mooi is dat!
We stopte bij het eerste benzinestation waar je geweren, munitie, bier en lotto tickets kan kopen.. Duidelijk dat we in een iets minder toeristische plaats waren..

Het valt ons op dat eigenlijk alles hier best gaar is en niet in de buurt van modern.
Overal staan campers in de middle of nowhere, wij hebben besloten dat dat allemaal mensen zijn die een stad willen beginnen en de eerste willen zijn.
De mooie wijken die ik vaak op tv zie (zoals wisteria lane van desperate housewives) zijn er wel, maar als je ze in het geheel van boven ziet, blijkt dat die mooie brede asfaltweg voor het huis stopt aan het einde van de straat, verder loopt het over in een woestijn..
Er zullen vast wijken zijn die wel, uhm, "af" zijn, maar wat ik tot nu toe heb gezien niet..

Rond 16 uur kwamen we aan in Page, waar we in een heel mooi hotel slapen, lekker ruim en luxe, bevalt me prima :-)
We kunnen dit hotel niet nog een nachtje boeken dus hebben we een andere uit gezocht, volgens mij net zo mooi.

We zijn hier wat gaan rondkijken en zagen dat Horseshoe Bend hier om de hoek is.
Dat stond niet op m'n lijstje, maar als we er dan toch zijn..
Jaja, we hebben een km gedaald en een km terug geklommen voor een stukje natuur, wat zijn we toch sportief en burgerlijk :-)

Daarna alvast de tour gaan reserveren en lekker bij een pizzeria gegeten. Heerlijke pizza's waar de kaas van af druipt.

Morgen een rustig dagje aan Lake Powell. Misschien nog even kijken voor een koffer, past allemaal niet meer in de koffers wat we gekocht hebben. Niet dat het zoveel is, de koffers zaten gewoon al vol en als je elke dag je koffer moet gebruiken wil je er geen dingen in die je toch niet nodig hebt.
Gaat wel wat worden, want dat is nog zo iets met Amerika.. Ik snap nu waarom ze zo fan van Walmart zijn, er is niks anders.
Maar Walmart kan je vergelijken met onze Blokker, leuke winkel en soms heb je er goedkope dingen.. Maar je gaat toch gewoon naar de Action als je waxinelichtjes en plastic servies nodig hebt?
Misschien hebben we gewoon het geheim van winkelen in Amerika nog niet ontdekt.. ;-)

2 be continued..

1. Sandra:
    24 september 2013
    Leuk die verhalen Miran! Dat doe je goed! X
  2. Ed en Miran:
    25 september 2013
    Thanks San, is de moeite waard dus :-) Vind het leuk om te doen ook hoor!
  3. Gusty van Wijngaard:
    27 september 2013
    Hallo lieve kinders,

Ellen heeft me bij haar achter de computer geplant en dankzij haar zir iknu te genieten van jullie verslag, waarvan ik helaas heeet adres en het wahtwoord niet heb.

kus van mama.

ps Ellen wil ook zoenen, dus; kus van Ellen!!!