Dag 6 met Harleys route66 rijden naar Grand Canyon

22 september 2013 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Vermoeiend, maar leuke dag geweest vandaag.
We zijn eerst terug naar Flagstaff gereden om de motoren te huren. Vanaf daar is het 1,5 uur rijden naar Grand Canyon.
Ed had een Fatboy en ik een heritage. Allebei een klasse hoger dan onze eigen motoren, maar we zouden ze nooit willen ruilen.
Sowieso is de uitlaat standaard (lees: klinkt als een stofzuiger) en ze zijn behoorlijk afgetrapt.
Maar na een kwartiertje went dat wel en rijden ze best lekker.
Ik ben er nog niet uit of we geluk of pech hadden met het weer vandaag.. Het was heel fijn dat we niet wegbranden met onze zwarte motorkleding, het was iets minder dat we het best wel koud hadden..
Maar wat wel echt vermoeiend was, was de bizar harde zijwind.
Steeds harde vlagen in je gezicht, ik kon sommige stukken niet eens door me neus ademhalen daardoor. Maar grotendeels hebben we heerlijk kunnen rijden hoor :-)

Was ook heel leuk om het te combineren met Grand Canyon. Het is toch voornamelijk rijden wat je doet. Je komt via een soort tol poort binnen en dan rijd je tussen hoge struiken naar viewing points.
Echt machtig is dat om te zien.
Dat gezegd hebbende, voor ons was het toen ook wel klaar. We hebben ff wat gedronken en chips gegeten terwijl we van het uitzicht genoten, maar om nou 12km verder weer te stoppen en hetzelfde te bekijken is niet aan ons besteed. Wij hadden liever een restaurant met uitzicht over de Canyon gezien ;-)

Toch een paar uurtjes besteed daar voor we weer terug naar Flagstaff gingen. We mochten de motoren tot morgen 9 uur hebben, maar we waren op tijd om het om 17uur terug te brengen dus dat hebben we gedaan.
Morgen gaan we naar Lake Powell in Page. Aan dat meer kunnen we als het goed is watersporten doen en vlakbij is de Antelope Canyon waar we een tour naar gaan doen. Verder geen idee wat we kunnen verwachten daar. Het goedkoopste hotel is 189 dollar, zal dan toch wel een verdomd mooie plaats zijn :-P

Nu eerst even een hapje eten in t durp hier.. Tenminste als Ed uit zijn tukkie kan ontwaken..
Ik mag me tas nu gaan kopen dus ik heb wel energie genoeg om weer de deur uit te gaan!