Dag 24 Nog een dag San Diego, nog een keer naar Sea World

10 oktober 2013 - San Diego, California, Verenigde Staten

Gisteren was zo leuk, dat we het vandaag gewoon nog een keer gedaan hebben :-)
Nu ook de 4e show gezien, PetsRule, weer zo een leuke show!
Zeker 20 honden en 10 katten die ze uit asiels hebben gered.
Het toneel was 1 grote speelplaats met overal deuren, klimhuisjes, een zwembadje, tonnen en ingangen.
Het begon (uiteraard op het liedje who let the dogs out) met 1 hond die heel het toneel over rende en bij elke deur die hij open maakte kwamen nog meer honden en katten.
Na een paar deuren rende ze allemaal achter elkaar over heel de stage.
De trainers deden kunstjes met ze, maar het leukste was toen ze zelf hun ding mochten doen.
Dan rende er bijvoorbeeld 3 gekleurde katten de stage op, gingen een ton in waar 'milk' op staat en dan rende er 3 witte uit.
Of een hond die aan de hendel draaide van de hotdog kraam en vervolgens kwamen er 4 teckels uit. Er deden zelfs varkens en kangoeroes mee, de we na de show allemaal mochten aaien natuurlijk.
Zelfs de kangoeroes, die zijn echt fluffy zacht :-)

Ed wilde sowieso nog de dolphin show zijn, ik sowieso de orka show. En eigenlijk ook de zeeleeuwenshow. Uiteindelijk hebben we ze alle 3 gedaan en toen we naar huis wilde gaan om 16uur liepen we langs Blue Horizon, en daar begon over 10 minuten weer de dolphin show.. Nou als we er dan toch zijn... :-) nog een keertje dan. Tenslotte doen hier walvissen mee en dit is de enige plek in de hele wereld dat dat gebeurd.
Je zou verwachten dat het gaat vervelen, maar alles behalve dat! Lekker sentimenteel liedje op de achtergrond en je krijgt zeker kippenvel elke keer als ze uit het water springen. Of als een orka water in het publiek slaat met zijn staart en je ziet hem daarna door het glas enthousiast ja schudden naar zijn trainer.

Gisteren ook het zeehonden voeren gemist, dat hebben we vandaag ook gedaan. Voor $6 koop je dan 5 visjes en kan je zien hoe erg zeehonden op honden lijken.. Bedelen als een malle!

Vanaf de bay ride attractie konden we zien dat ze nog een tribune hebben gebouwd, weet nog niet wat daar gaat komen, maar ik weet zeker dat we ervoor gaan terug komen.
Ik vind Californië niet boeiend genoeg om nog een keer te komen, maar gaat toch gebeuren speciaal voor Sea World.
Hierna gaan we naar Palm Springs, dat is ook California, maar dan een km of 200 van de kust, misschien dat we onze mening hier wel aanpassen.
We hebben in ieder geval een super luxe villa voor ons laatste weekend, dus streepje voor heeft het het nu al.
Vlakbij is Joshua Tree National Park, niet zo bekend als Yosemite of Grand Canyon, maar had me op deze heel erg verheugd.. Gaan we natuurlijk niet in mogen door die graf mongolen in het witte huis..
Maargoed, om het park heen zal het al wel prachtig zijn, dus gaan er gewoon naartoe :-)

Ik heb filmpjes gemaakt van alle shows vandaag, die wilde ik knippen en 1 compilatie van maken, valt allemaal niet mee op me telefoon.. Vandaar dat het verslag wat later dan gewoonlijk is.. Wilde het tegelijk uploaden, maar dat heb ik opgegeven..
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Heidi:
    12 oktober 2013
    Ik kan me voorstellen dat jullie daar nog een dagje naartoe gegaan zijn, wat een bijzonder park. Ik lees jullie verslagen nog steeds dagelijks met veel plezier. Maar ook de reacties van Gusty, daar kijk ik altijd naar uit. Dikke kus voor jou, Gusty!

Ik ben inmiddels al 2x bij mijn kleindochter wezen kijken, helemaal trots op haar. En als jullie thuis zijn moeten we heel snel wat afspreken, we hebben nog iets leuks voor jullie liggen.

Liefs, Heidi
  2. Ed en Miran:
    14 oktober 2013
    Ik vind dat ook altijd zo leuk Heidi :-) We komen zeker snel langs! Nog maar 1 dagje hier :-(