Dag 25 van San Diego naar Palm Springs

11 oktober 2013 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Jeeej we zijn weer terug in de desert :-)
Vinden we echt veel leuker dan de kust.
Ben ook heel blij dat we nog een lang weekend hier hebben, want ik had er nu al heimwee naar..

Na iets meer dan een uurtje rijden vanaf San Diego zagen we alweer tekens van het landschap waar we de eerste 3 weken door hebben gereden.
Ik heb geen idee hoe Palm Springs in de reis planning is gekomen, heb het nooit bij andere gezien.. Waarschijnlijk vond ik het gewoon honeymoon achtig klinken ofzo..
Hoe dan ook, dit zou iedereen standaard erbij moeten doen. Wat het is hier een stukje hemel op aarde.
Tussen de bergen en dode planten ligt Palm Springs. Overal palmbomen, fonteinen, bloemen en gras. Zal een godsvermogen kosten om dat midden in de woestijn zo te houden, maar aan de huizen en auto's te zien circuleert hier geld genoeg..

Vlak voor we bij het resort aankwamen reden we langs een sportveld waar duidelijk iets bezig was, we konden niet precies zien wat, maar zijn er maar gewoon naartoe gegaan.
Waarschijnlijk was het van de Kaplan College wat daar vlakbij is. Toen we aankwamen was er een groep meiden aan het dansen. De tribune zat vol en op het veld stond nog zo'n groep, denk dat die 2 groepen tegen elkaar danste.
Wij kunnen niet goed genoeg Engels lezen om te begrijpen dat als je niet op die school zit niet langs de hekken mag, dus wij zijn er gewoon tussen gaan staan..
Ik viel vast niet op met me camera om me nek en aan het filmen met me telefoon :-P
Na een paar minuten werd er gefloten en ik zag dat de band geeks die ook langs het veld zaten opsprongen.
Ik dacht dat we geluk hadden en dat het dus net begonnen was, maar blijkbaar was de pauze of iets afgelopen, want iedereen stond op en liep naar de uitgang..
Ik weet niet hoe ze streng ze hier zijn, maar wij zijn niet gewend dat mensen meteen bewegen als de bel gaat, ja aan het einde van een les, maar niet na iets leuks.. Ik dacht gewoon serieus even dat er iets aan de hand was zo snel wilde iedereen weg.
Was maar een korte show dus helaas, heb het filmpje van die cheerleaders/dansgroep ook hier geupload..

Gisteren zei ik nog tegen Ed dat ik een winkelcentrum op loopafstand wil, dan zou ik me nagels laten doen als hij een tukkie doet. Kan met de auto ook wel, maar is dan meteen weer zo'n onderneming.
En Tadadadaaaa achter ons huis alle soorten winkels, inclusief nagelsalon :-)
Niet dat ik me nagels hier ga laten doen, zit ik liever onder de palmbomen.

We waren al om 12:30 bij het resort, maar mochten pas om 16:00 uur inchecken. Toch maar eerst gaan kijken of we al in ons huisje konden, maar die was nog niet klaar. Ze had ons wel een andere kunnen geven die al wel klaar was, maar we hadden nu het mooiste huis met de beste locatie, precies voor de fonteinen.
Dan maar even winkelen en terrasje pakken :-)

We hebben inderdaad het beste plekje en het huisje is schitterend. Grote woonkamer met eethoek, keuken compleet ingericht, grote slaapkamer en 2 badkamers, 1 met een bad en de ander met een stoomkabine.
Ons terras ligt aan de fontein met ligbedden, stoelen en een bbq :-)
We willen hier eigenlijk gewoon nooit meer weg..

Uiteraard wilden we meteen gaan barbecuen, dus bij Jensen's vlees gehaald. Eerste keer dat we zo een grote slagers afdeling in een supermarkt zien. Beter vlees als de slager thuis heeft trouwens...
Na een potje tennis hebben we 1 mega shaslik op, toen zaten we eigenlijk al vol. Morgen nog een keertje barbecuen dus.

Ik had het eerste seizoen van Alcatraz (serie) thuis al gebrand en die hebben we gisteravond heerlijk op de bank met de open haard aan gekeken.. Het is hier natuurlijk niet koud, maar we wilde het gewoon aan :-)

Morgen gaan we met een gondel de bergen in, even van het uitzicht over Palm Springs genieten en verder lekker thuis chillen!