Dag 28 Van Palm Springs naar LA

14 oktober 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Laatste dag was gelukkig leuk alsof het niet de laatste was.
In Palm Springs aan het zwembad heb je meer tijd om na te denken, ook over dat het bijna afgelopen is dus :'(
Voor 10en waren we al onderweg, even 2 uurtjes rijden naar LA.
We kwamen nog een mega grote Harley dealer tegen, maar die is op maandag gesloten. Of dat geluk of pech is weet ik nog niet..
Had best nog wel een Harley truitje willen hebben, maar we moesten alles wat los in de auto lag nog in de koffers doen en dat was best veel..

We waren rond 11:30 bij The Walk of Fame, wat we eigenlijk heel leuk vonden. Beetje als Vegas qua mensen op straat en winkels, maar dan iets minder groot en wat frisser.
Daar toch nog een truitje gekocht en Ed een bordje erbij voor op de schuur. Moeten natuurlijk wel een souveniertje uit Hollywood.
We hadden geluk, vanaf oktober is het minder smoggy in LA waardoor we de Hollywood sign konden zien.
Tussen de winkels waren ze bezig met de film van 50 tinten grijs voor te bereiden. Ze zochten 3 stellen om een paar scènes te spelen, zodat zij konden oefenen met de dingen erom heen. Daar gaan de sterren natuurlijk niet bij zijn. Had graag meegedaan, maar ze zouden het filmen, waar Ed totaal niet van houdt. Helemaal niet als hij moet acteren. In het Engels.

We hadden de auto in een zijstraat van Hollywood Blvd in de parkeergarage gezet. Op de terugweg stond een superman tegenover die garage met een Indische man.
De Indische gaf geld aan superman en hij kreeg iets uit een vitaminepillen achtig potje.
Ik wilde natuurlijk meteen bijdehante dingen roepen naar superman, maar kon mezelf op tijd inhouden :-P

Venice Beach hadden we over geslagen voordat we naar San Diego gingen. Nu ligt het maar op 20 minuten van ons hotel dus konden we het nu mooi nog meenemen.
Was een goede keus, want dat hadden we niet willen missen.
Langs dezelfde kust als de andere plaatsen waar we vorige week waren, maar toch zo anders..
Opvallendste verschil is dat er hier junkies en zwervers op de boulevard zitten waar je naar kan kijken terwijl je een lekker broodje nuttigt.
Klinkt erger dan het is hoor.. Ze maken het wel leuk met gekke kleding en accessoires.
Lopen er ook een paar tussen die waarschijnlijk geen junk en geen zwerver zijn, maar gewoon gestoord. Zoals de Surinaamse Tarzan die in een zwart onderbroekje en een knots rondliep. (nee, dat is geen slang voor stijve, hij liep met een knots->wapenstok)
Hij keek alsof hij serieus mensen wilde slaan, maar zijn benen waren glad en glimmend alsof ie een afspraakje met zijn vriendje had..

Dit is wel de boulevard die we miste in de andere plaatsen, aan de ene kant van het looppad het strand, aan de andere kant winkels en restaurants.
Voor het zand waren kraampjes met schilderijtjes en zelfgemaakte dingen (en dan tussen die kraampjes lagen mensen te slapen, dat dan weer wel)
Dit is de enige plek waar we roken dat er op straat geblowd werd.
Op de boulevard zit de praktijk van de green docters, daar je je voor $40 laten nakijken of je marihuana nodig hebt voor je "ziekte". Misschien zit daar een verband tussen..

Na Venice Beach moesten we er toch echt aan geloven en beginnen met klaarmaken voor de terugreis.
Ed zou alvast de auto terug brengen en ik de koffers indelen.
We hadden gelukkig valet service bij het hotel, want alles moest uit de auto.
Ed is 2 x terug naar de auto gegaan met een lege koffer om de losse dingen eruit te halen, dus voordat hij de auto weg bracht eerst maar even naar Walmart voor nog een koffer.
We hebben nu dus 4 koffers.
Plus handbagage.

Het is niet dat we zo veel hebben, maar samen hebben we 10 paar schoenen gekocht en 5 jassen en truien. Allemaal grote dingen, dat is het gewoon :-P
We konden hier bij de receptie de koffers wegen en de 3 zwaarste zijn allemaal een halve kilo rond de 23. Precies goed dus. (goed gedaan Miranda, nou hè)

Lekker alles al gedaan dus konden we nog relax zwemmen en uit eten.

En dan is het afgelopen..
Momenten zijn we verdrietig dat het zover is, maar dat verruilen we dan weer snel voor blij zijn dat we dit hebben mogen meemaken.
We hebben hier al vanaf dat we bij elkaar kwamen van gedroomd en ik ben toch wel een jaar bezig geweest met voorbereiden, de kans dat het tegen valt is dan toch wel aanwezig.
Maar onze dromen van deze reis vallen in het niets bij hoe het werkelijk was.

Het aller leukste vonden we Route66 rijden met de harleys en natuurlijk de ranch en alles daaromheen. Dus de reis daar naartoe met de stop in Ely waar we 8 uur lang hebben zitten blackjacken en naar Lake Tahoe toe daarna.
Voor mij vooral ook Out of Africa, waar ik de witte tijger wat vlees mocht geven, zo imposant.
De volgende rondreis wordt ook zeker Zuid-Afrika.
(ja mama, ik weet het je wilt mee, als dat mogelijk is gebeurd dat zeker. Je kan nog minimaal 2 jaar herstellen voor het zover is :-))
Voorlopig moeten we daar eerst nog heel hard voor gaan sparen.
Al zijn we dat wel gewend na deze reis en de bruiloft..

We hebben best zin om weer naar huis te gaan, Ed iets meer als ik. Ik mis Amerika nu al.
Komt voornamelijk door (ben zelf verbaasd) het mooie landschap door de bergen. De verlaten wegen waar je af en toe een vette vrachtwagen tegen komt (ja, hier snap ik het meteen als je vrachtwagen chauffeur wilt worden, zulke fucking gruwelijke wagens)
Maar Ed heeft alweer 800 afspraken gemaakt, dus binnen 10 uur weet ik toch niet beter dan het leven in Nederland ;-)

Wat ik ook ga missen is de Amerikaanse vriendelijkheid. Langs de kust zijn ze wat meer als in NL maar verder is iedereen zo lief.
Bijvoorbeeld toen we naar Sea World gingen, we moesten eerst een parkeer kaartje kopen (17 dollar trouwens) Ik kan me voorstellen dat dat behoorlijk saai werk is, maar ze doen het met zoveel enthousiasme dat je er meteen energie van krijgt.

We hebben ons in sommige dingen wel vergist.
Winkelen bijvoorbeeld, je kan echt wel leuke dingen kopen. En grote merken zijn idd een paar tientjes goedkoper. Maar NL heeft veel, veel, veel meer keus.
Je kan ook voor weinig geld kwaliteit kopen en dat idee heb ik hier niet. Er zijn hele goedkope winkels idd, maar dat is de Primark ook..
Sowieso heeft USA bij mij al zoveel minpunten gescoord door het tekort aan hoge hakken ;-)
Maar ook lingerie is hier niks. Er is wel Victoria's secret, maar in de winkel waar ik was, mega groot, hebben ze van de A, B en C cups gewone beugelbeha's en vanaf D cups hebben ze ineens een lading vulling erin. Zou je toch andersom verwachten..
Ben ik toch wel blij met Hunkemuller, Livera en Pabo :-)
De winkels wat eruit ziet als Livera is niet eens te vergelijken met een winkel in NL zo gaar.

Gelukkig had ik een koffer vol mee, dus kwam hier niet om te winkelen..
Ik heb zelf heel veel reisverslagen gelezen om voor te kunnen bereidden, ik werd er schijtziek van om niet meer informatie te krijgen als 'dat het goedkoper is'.
Misschien dat andere met deze informatie een beter beeld krijgen voordat ze met een lege koffer naar Amerika gaan :-)

Bedankt voor het volgen, en met de reacties zorgen dat ik doorging. Nu hebben we behalve de herinneringen ook de verslagen nog.
Het is nu 23:00 en ga proberen te slapen, voorlopig laatste keer in de United States of America!
We'll be back!

xxxx

1. Heidi:
    Lieve Miranda en Edwin,

Wat een mooi verslag van het einde van de reis. Ik heb met plezier alle verslagen gelezen, en vaak ook herlezen. Ik zal het dagelijkse mailtje met "er is weer een nieuw verhaal" zeker missen. Maar goed, over een paar jaar dus Zuid-Afrika? Dan verwacht ik weer mooie verhalen. Inmiddels ligt er hier een schijfje klaar met mooie plaatjes van 13-9, dus zodra jullie tijd hebben..... ;)

We wensen jullie nog een hele goeie vlucht naar huis.

Liefs, Heidi
  2. Ed en Miran:
    15 oktober 2013
    Dank je wel Heidi, mijn eigen fan haha :-)
    Ja reizen ligt ons wel dus Afrika gaan we bezoeken. Ik wilde dat altijd al, om zoveel redenen natuurlijk, maar Ed is nu ook zover :-)

Echt leuk dat je elke dag reageerde. Vond het (meestal) ook heel leuk om te schrijven. Soms was ik eigenlijk wel erg moe, maar voor je het weet loop je achter.

Ik bel je woensdag op om af te spreken, als het voor jullie ook uitkomt deze week nog :-)

Tot snel! xx

We spreken als jullie ook kunnen deze week nog af.
    Ik zal je woensdag bellen :-)
  3. Heidi:
    15 oktober 2013
    Is goed! Ik zal Wim ook instructies geven voor het geval ik niet thuis ben ;)
  4. Sandra:
    16 oktober 2013
    Ik.heb met veel plezier jullie verslagen gelezen.
    Wanneer gaan jullie weer? :-P
  5. Ed en Miran:
    17 oktober 2013
    Echt tof dat je ons gevolgd heb San!
    Nu sparen voor Afrika, zal dit jaar niet meer worden, maar 2014 zit er dik in :-)

En Heidi, spreek natuurlijk alleen af als jij erbij kan zijn :-)