Dag 23 San Diego Seaworld

9 oktober 2013 - San Diego, California, Verenigde Staten

In bijna alle opzichten is Nederland beter dan Amerika, maar dierenparken doen ze hier toch veel leuker..
Na Out of Africa en Best Friends Animal Sanctuary ook Sea World zo bizar leuk.
Eerste wat we zagen toen we binnen kwamen was een verzorger met een alligator. Stukje verderop één met een uil. En op de andere hoek mocht ik de grootste hagedissensoort aaien :-)
Geweldig!

Wilde ook nog een foto van de alligator maken maar er kwam even wat tussen..
als het park officieel open gaat (wij waren er iets voor 10en al, uiteraard) spelen ze eerst het volkslied. En ja iedereen netjes in de houding meezingen.. Doen wij natuurlijk niet aan mee. De alligator ook niet, want op dat moment begon hij te pissen.. En niet te zuinig ook.
En de arme verzorgster had hem vast.. Not so pretty..

Er zijn 4 shows waarvan we er vandaag 3 gezien hebben. Eerst de zeeleeuwenshow, daarvan dacht ik dat het een kindershow zou zijn, maar dat was gelukkig niet zo. Wel een slecht toneelstuk, maar als een zeeleeuw de hoofdrol heeft maakt het verhaal zelf niet uit natuurlijk.
Bizar hoeveel ze zulke beesten kunnen leren.
De man in het verhaal vroeg aan 1 zeeleeuw (ja, vroeg) wat er gebeurd als ze iets verkeerds doen. De zeeleeuw spankte zichzelf..
De man zegt dat de zeeleeuw natuurlijk een grapje maakt en laat bij de andere zeeleeuw zien wat ze dan wel doen; ze wurgen ze..
En hij legt zijn handen om zijn hals.

Dat de zeeleeuw geleerd heeft daarop te reageren alsof hij stikt, oké, maar de man doet daarna alleen alsof hij hem aanraakt, daarna alleen een vinger op de zij van de zeeleeuw en zelfs als hij een schijnbeweging maakte met zijn hand "stikte" de zeeleeuw
(alleen in die scène dan hè, voor de bijdehandjes ghehe)
Echt ongelofelijk.. Wil morgen eigenlijk nog een keer die show zien :-)

Daarna konden we meteen door naar de dolphin show, natuurlijk ook heel mooi. Daar kwamen ook 2 walvissen, ik niet wist dat die zo sierlijk kunnen springen..
Tussen de dolfijnen door hingen mensen ook nog eens aan koordjes te bungelen en van stellages te duiken. Hadden ze ook wat beter kunnen verdelen, nu gebeurde er overal wat.

De laatste show was met 4 orka's en 1 baby orka, die afgelopen februari geboren is.
Elke orka heeft zijn eigen trainer en die kleine is duidelijk nog in opleiding. Haar trainer zag je constant zoeken naar der orka.
Ook zo bijzonder dat ze na elke stunt naar hun eigen trainer gaan om nieuwe instructies te krijgen.
Jammer dat we dit in Nederland niet hebben..

Morgen gaan we naar de PetsRules show, dat is met honden, katten, duiven en eenden. Had ik niet echt verwacht in Seaworld tegen te komen, maar zal vast leuk zijn.
We hebben vandaag maar 2 attracties gehad, dus morgen kunnen we daarvan ook de rest doen.
Dan wordt het ook mooier weer gelukkig. Iedereen liep in spijkerbroeken en jassen, wij op en top zomer.
En het ergste is, we zaten nog in het hotel toen we zagen dat vandaag 19graden, bewolkt, windkracht 4 zou zijn en tussen 12-18 ook nog regen.
Maar het voelde buiten niet zo koud, dus ze zullen het wel over een ander deel in San Diego gehad hebben.. ;-)
We hebben wel mooi afgedwongen dat het pas ging regenen toen we in de auto terug zaten. Gusty-style!

De laatste attractie waar we in gingen was zoals de piranha in de efteling, alleen hier moet je een gordel om.. We waren zeiknat.
Net voor het einde heeft het een waterval over de hele lengte van de doorgang, dus je kan er ook echt niet droog uitkomen. Hadden we nog wel zo geluk gehad in de 'soak zone' bij de shows..
De 2 jongens bij ons in het bootje bleken na een tijdje engels te praten ook Nederlanders te zijn. Voor het eerst dat we die hier tegenkomen.
Heel sneu, zij hadden een road trip langs alle nationale parken gepland. Na hun eerste park begon de government shutdown.. Heel hun vakantie naar de klote. Echt zo zielig. Nu zijn ze maar een steden trip gaan doen.
Maar als ze die parken waren afgegaan waren ze in Arizona, Utah en Nevada geweest wat naar onze mening fantastische staten zijn. Nu zijn ze alleen in Californië, wat eigenlijk niet veel verschilt van een zonvakantie in Europa..

Het is alweer 1:30 hier, snel nog even een paar uurtjes slapen voordat m'n man wakker word :-)

PS: Heidi; gefeliciteerd!!

1. Heidi:
    10 oktober 2013
    Ik heb werkelijk in een deuk gelegen om je verhalen. Het volkslied als het park opengaat... hoe verzinnen ze het. Kan alleen in Amerika. Maar wat een prachtig park zeg, als dierentuin- en pretpark fan is dit voor mij het ultieme watertand moment bij het lezen van jullie reisverhalen, hoe mooi ik de rest ook vind. Ge-Wel-Dig. Geniet er morgen maar weer net zo hard van.

Liefs, Heidi
  2. Gusty van Wijngaard:
    11 oktober 2013
    Hallo Miranda en Ed samen met Ellen zitten kijken maar ik ben zo moe dat Ellen even typt voor mij we hebben vanavond Bingo gehad op de afdeling was leuk en gezellig en nu is het hier 22.00 uur en ik ben moe Vind het erg leuk om te lezen je moet alles uitprinten hoor als je thuis bent en er een boek van maken voor mij Geniet nog even voordat je het weet is het over Hele dikke kus en ik hou van je [ zegt Gusty] xxxx liefs Gusty en Ellen