Dag 22 San Diego

8 oktober 2013 - San Diego, California, Verenigde Staten

De dag begon heerlijk relaxt met een ontbijtje in de hotelkamer. Ed was "even" naar Walmart gegaan om brood te halen, maar San Diego blijkt best groot te zijn.. Er zijn al 3 Walmarts in San Diego en de dichtstbijzijnde is bijna 20km rijden.
Er zijn vast andere supermarkten dichterbij, maar tomtom kent Walmart. Gemak dient de mens..
Bij de eerste Walmart hadden ze geen versproducten dus arme Ed moest naar nóg een Walmart.
Duurde zelfs zo lang dat ik alle douche spullen heb staan afdrogen uit verveling :-P

Ik had gelezen over de La Jolla Cove, snorkelen zou hier prachtig zijn. Nou, ik snap er niks van, we hebben kilometers strand en zee gezien, maar hier zag de zee er verreweg het onaantrekkelijkst uit.
Geen mooie blauwe kleur en het zal geweldig zijn om hier te golfsurfen, maar zoals de golven kapot sloegen op de rotsen was niet echt uitnodigend om rond te dobberen met een snorkeltje op..
Misschien niet op de goede plek geweest, maar omdat het water ijskoud is en het een beetje bewolkt was zijn we naar het centrum een stukje verderop gegaan.

Geloof dat we nog niet in zo'n uptown gedeelte geweest zijn. Elke 3 winkels was een art gallery en daartussen voornamelijk sieraden winkels.

Bij het hotel hebben we een verwarmd zwembad, dus hebben we strand daar maar voor ingeruild. We hadden onderweg verse broodjes bij een bakker gehaald en ik heb eindelijk eiersalade gevonden :-) niet zo lekker als de Surinaamse die ik normaal eet, maar ik ben er happy mee.
In de hotelkamer geluncht onder het genot van een ouderwets Jerry Springer bitch fight op tv.
Heb nog gekeken of we bij een opname konden zijn, maar dat word een paar staten verderop opgenomen.

Ed had gezien dat er een stukje verderop een steakhouse is, daar zouden we gaan eten na het zwemmen.. maar om erbij te komen moest je eerst even een parkeer kaartje voor $14 kopen. Belachelijk. En van dichtbij gezien leek het op een toilet gebouwtje wat je op campings tegen komt.
Een stuk verderop weer een steakhouse, maar die zag er helemaal doods uit..
Ed zei net dat Amerikanen er niks aan doen om het uitnodigend te maken en 4 seconden later zien we een restaurant die echt helemaal onder gekotst is met lichtjes in alle kleuren. De lampjes liepen zelfs over de parkeerplaats naar een mini winkelcentrumpje die ook weer helemaal versierd was met de gekleurde bolletjes.

Timing of niet na zo'n opmerking..

Het is er zo populair dat we (hoe Amerikaans) moesten wachten op een tafel. We kregen een pieper die afgaat als we een tafel hebben.
Het is nog een groot restaurant ook, ongeveer 1 verdieping van pakboli en het terras was ook nog eens de helft daarvan.
Als het dan zo vol zit op een dinsdag avond betekent dat of dat er niks anders is, of het heel lekker is.. Gelukkig was het de 2e.
Wij hadden een tafeltje buiten, tussen de bloemen, fontein en gitarist met zangers die de tafels langs liepen.
Heel romantisch allemaal.

Bij de receptie van ons hotel kan je Seaworld tickets kopen. Heel handig en $14 goedkoper als bij het park zelf. Is het nog $74 pp maar dat schijnt het zeker waard te zijn.
Daarna nog even een baco'tje gehaald bij de bar hier. Barman vertelde dat ze op vrijdag altijd livemuziek hebben, maar dat gaan we helaas net niet meemaken.
Morgen wel een football wedstrijd geloof ik, kan ook gezellig zijn. Even kijken :-)

Achter ons zaten 4 mannen die waarschijnlijk allemaal advocaten zijn, ze zaten precies zoals in Law & order hun zaak te bespreken.
Een gozer is gepakt met 10lbs wiet en zij zaten te verzinnen hoe ze het slot pleidooi gaan doen.
Ze gaan starten met de jury in laten zien dat geweren gevaarlijker zijn, en dat is legaal. Nou dat duurt 1 minuut en dan hebben ze nog 19 minuten over om met andere argumenten te komen.
Klinkt veelbelovend... :-P

Als ik ze nog tegenkom ga ik echt vragen of de uitspraak al is geweest ghehe.
Maar, morgen word ik om 8 uur me nest uit getrapt, dus ga proberen te slapen :-)

xxx
En, zoals beloofd, extra knuffel en kus voor de aller aller liefste moeder van de hele wereld! Mis je mama!