Dag 5 van Flagstaff naar Williams

21 september 2013 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Omdat niks zo veranderlijk is als Ed & Miran hebben we vandaag toch de harleys gereserveerd voor morgen.
De planning blijft eigenlijk hetzelfde, alleen moeten we morgen vanuit Williams even terug naar Flagstaff om de motoren op te halen en gaan we daarmee naar Grand Canyon.

Maargoed dat is morgen, vandaag zijn we naar Out of Afrika wildpark geweest.
We begonnen met een kleine bustour langs buffels, zebras, struisvogels en giraffen, de laatste mochten we voeren.
We kregen allemaal een wortel die uit je hand gegeten kon worden of je kon het uit je mond laten pakken. Ik koos uiteraard de laatste optie :-)
De tour duurde maar een kwartiertje, maar was echt super leuk. Voor een groot deel door de meid die het verzorgde. Ze heet Courtney en zo ziet ze eruit ook.. Super cute.
Op de eerste 2 rijen mogen geen kinderen ivm veiligheidsregels, dus daar zaten wij natuurlijk. Toen de microfoon uit was vertelde ze dat kinderen altijd naar de zebra's willen en zij geen oppas is.. (de tour bus heeft wel een dak, maar is verder helemaal open)
Een bak met eten stond precies voor ons, dus we hebben alle dieren goed kunnen zien.

Daarna zijn we lopend naar de tiger splash arena gegaan, onderweg kwamen we al een witte tijger tegen. Zoals je op de foto kunt zien lag hij eerst lekker te slapen en zat hij toen ineens rechtop en zeer alert te kijken.
Nou weet ik niet of het een beetje duidelijk is wat de afstand tussen ons en hem is, maar ik heb wel eens een filmpje op YouTube gezien van een tijger die iemand aanvalt die op een olifant zit.. Nou als ze dat halen, komt ie ook zonder probleem bij ons.
Ed was nog bezig foto's te maken van een andere leeuw, maar ik trok hem toch maar even weg daar hihi.
Even later bleek wel dat deze tijgers gewend zijn met mensen om te gaan, maar ik werd helemaal peuneveu van die blik..

Diezelfde witte tijger was the star of the show even later.
Met een man of 6 gingen ze de arena in om te spelen met de tijger. Ze hebben ook meerdere keren benadrukt dat ze niet trainen, wat ook duidelijk niet zo was.
Heb van vandaag filmpjes, zeker het kijken waard.
De tijger voeren leek niet veel voor te stellen, achter het hek met een grijptang aangeven, maar was wel machtig om hem zo dichtbij te zien. En als ik bij hem zou mogen zou dat waarschijnlijk betekenen dat hij of geen nagels meer had of verdoofd is denk ik.
De 2e show was eigenlijk hetzelfde idee maar dan met een grizzlybeer, alleen is die iets minder voorzichtig als de tijger.
Meteen aan het begin wilde de beer liever Nick dan het speelgoed, Nick heeft de show wel afgemaakt maar zijn been bloedde en hij liep behoorlijk mank achter de schermen. Kan je ook op het filmpje zien, was best wel schrikken.
Alsof de beer er zelf van geschrokken was wilde hij niet meer echt spelen. Maar dat lulden ze wel vol, met opmerkingen als yeah, so this a very dirty polar bear en tips wat je moet doen als je er een in het wild tegen komt;
Use all your power and aim for.. The knee of your partner hiker, and run!
Ze zijn best snel, maar zoals je kunt zien op het filmpje, met hun dikke reet uit het water komen valt niet mee.. Zo grappig :-)

Met de treintour zijn we weer bij de auto terug gebracht en gingen we op weg naar Williams.
Best bang om weer in zo'n gaar hotel als gisteren te zitten.
Toen we Williams inreden zagen we al meteen een paard en wagen, daarvoor reden een paar harleys.. Wij waren qua stadje gerust gesteld :-)
Nu nog ons hotel, we wisten dat het aan route66 ligt, dus waarschijnlijk geen industrie gebiedje. We waren op zoek naar Buffalo Pointe Inn en werden gestuurd naar Buffalo Pointe Lodge, wat er echt super leuk uit ziet. Ed alleen naar binnen gegaan om te vragen of we goed zaten, wat we niet konden geloven, maar jawel dit was de goede :-)
Het is een op en top Amerikaans huis waar een bed&breakfast is gemaakt. Een vrouw woont daar samen met haar (klein? ) zoon en volgens mij verder niemand.
We ontbijten morgen gezellig bij hun in de keuken met de andere gasten.
We hebben meteen nog maar een nachtje bijgeboekt.
We zitten in de hoofdstraat vol met winkels, restaurants en bars. Bij het eerste restaurant was een blueszanger op het terras, dus daar zijn we maar meteen neer geploft. Na een voorgerechtje toch maar even wat winkeltjes kijken, wat dus inhoudt dat we weer een paar tasjes met rommel hebben ;-)
In Vegas heb ik een hele mooie leren portemonnee gekocht, hier hebben ze een western winkel met de bijpassende spullen, dus morgen maar de tas erbij kopen *jeej*
Tot nu toe snap ik nog niet echt hoe mensen erbij komen dat het hier zo spot goedkoop is. Ligt misschien ook aan ons, we hebben vanavond een sirloin op (ipv het hamburger menu) en een voorgerechtje, toch 80 dollar..
Maar we hebben heel lekker gegeten in ieder geval :-)

Morgen weer een half uurtje terug rijden naar Flagstaff om de motoren op te halen, daarom nu al lekker op bed (21:30) en morgen route66 rijden op de motor! Heb der zinnn in!

Mijn wifi is heel slecht hier, ik ga je morgenochtend proberen te bellen Carina (rond 16:30 nl tijd)
En Patries, heb jij al Viber? Alles goed met de kleine princes? En met Shanaya ;-)
En mama, lees je het verslag nog? Ik mis jou! Ga na het weekend een telefoon kaart kopen, dan bel ik je. Hou van jou mama

En van de rest natuurlijk ook :-)

Welterusten!

internet is heel slecht in deze buurt, video's komen eraan..