Dag 4 van LV naar Flagstaff

20 september 2013 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Ons luxe hotel vandaag verlaten.. Om 9 uur zaten we ingepakt in de auto om 440 km af te gaan leggen vandaag.
Na een uurtje of 2 rijden waren we merkbaar uit Vegas weg, geen reclameborden meer van advocaten die hulp bieden als je gewond bent geraakt en iemand wilt aanklagen. Jaja op en top Amerika.

De eerste stop was na 200 km om te tanken. We begonnen met 3/4 tank en moesten 24 dollar afrekenen :-)
Ook duidelijk dat we in een andere staat zijn waren de medewerkers.. Zelfs ik was verbaasd van de hoeveelheid tatoeages van de gozer achter de kassa. Skulls op zijn armen, zijn nek vol en het skelet op zijn handen.
Maar zoals alle Amerikanen super lief. Hij vroeg of we naar Grand Canyon gaan (en of we op de hoogte zijn dat ie verplaatst is naar Texas :-P) en gaf ons een kaart van deze omgeving waar hij de beste route op uit tekende.
Het is 1 rechte weg, maargoed hij wilde waarschijnlijk gewoon iets extra's doen.

Zonder speciale reden zijn we er bij Seligman afgegaan om even benen te strekken. We wilden al bijna weer terug de snelweg op toen we van een afstandje een dorpje zagen.
Waarschijnlijk is het wel een bekend plaatsje, want het was druk met toeristen in het café.
Ze hebben een authentiek western dorpje ervan gemaakt met een schuur als gevangenis enzo.
Er was wel een motel, maar, we geloven onze eigen ogen niet, geen Mac of andere fast food keten!

We hadden gehoord dat het landschap steeds veranderd tijdens het rijden, maar dat vonden we eigenlijk wel meevallen.
Beetje te vroeg geklaagd, want we begonnen met aardekleur bergen, toen kwam er langzaam een beetje groen bij, wat een tijdje later helemaal groen werd. Het laatste stuk naar Flagstaff stond het over vol met hoge dikke bomen en hebben we zelfs koeien gezien..
Eerste keer dat ik hier dieren heb gezien.

Bij Starbucks zijn we een hotel gaan zoeken. Het is dit weekend drukker als normaal waardoor de prijzen hoger zijn..
Uiteindelijk toch een goed geprijsde gevonden, wat ook wel te merken is aan de zeer kleine kamer. Even omschakelen na Treasure Island zeg maar..
Eigenlijk vinden we heel Flagstaff niet zo leuk.. Ik kan niet uitleggen waarom, maar we vinden het gewoon niks.
De harley dealer was al gesloten, dus motoren bespreken voor morgen kon niet meer.
Maar gelijk de knoop doorgehakt om aan de kust harleys te huren en de 2e nacht in Flagstaff te annuleren.
Ik had een folder gezien van Out of Afrika wildpark waar ik graag heen wil, dat ligt hier vlakbij dus dat gaan we morgen eerst doen voor we richting Grand Canyon gaan.
Op de folder staat dat je voor 5 dollar een tijger mag voeren, ben heel benieuwd...
Als jullie mij niet meer horen, is er iets mis gegaan ghehe