Dag 3 nog een dagje Vegas

19 september 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Gisteravond zijn we een stukje van de strip wezen verkennen, maar waren eigenlijk wel heel erg moe. Het is 35 graden dus daar word je ook wel loom van.
We zitten zelf in Treasure Island en zijn gaan kijken in The Venetian en The Mirage. Allebei eigenlijk minder gezellig als ons hotel. Wij hebben veel meer leuke winkeltjes en de algehele sfeer vind ik beter.
We hebben bij The Mirage gegeten, buffet, heel lekker & luxe :-)

Ook ik merk toch wel dat ik een jetlag heb, vanochtend om 4:30 was ik klaarwakker. Ed gelukkig ook een uurtje later :-)
We hadden vandaag in ieder geval op de planning staan om naar de Pawn Shop van Pawn Stars (van tv) te gaan en motorlaarzen te kopen.
De pawn shop ging pas om 9 uur open en wij waren er natuurlijk al veel eerder, dus zijn we die wijk maar een beetje gaan verkennen.
Wat een ghetto is dat zeg, met wel een paar wedding chapels dan. Ben echt blij dat we hier nooit getrouwd zijn.

We waren toch te vroeg terug en zijn daar maar gaan wachten.. Toen ik naar binnen keek zag ik die ouwe achter zijn bureautje zitten, schrok me kapot haha.
Voor 9 uur stond er al een behoorlijke rij, echt een toeristische stop geworden dus.

Volgens mij zijn bijna alle spullen daar boven de 6000 dollar, of je nou een horloge of een bijbel wilt.
Gelukkig hebben ze een klein stukje met normale prijzen, nu heb ik toch nog een souvenir kunnen scoren (oorbellen)

Toen Jokertjes jawoord op tv kwam hadden we gezien dat ze daar van een tokkelbaan gingen. Daar zouden we naartoe gaan, maar kwamen toen borden tegen met afslag Hoover dam, we wisten niet meer wat het precies was maar wilden wel een stuk doorrijden om daar achter te komen.
Nou, dat was de moeite waard, het is abnormaal indrukwekkend.
Ik heb uiteraard foto's, maar zoiets vastleggen valt niet mee..
We zijn helemaal naar beneden gegaan om het water in te gaan, wat een heerlijke temperatuur heeft.
Vlak bij het water stond een hout huisje met daarin een stuk of 8 zwemvesten en een bordje erbij dat je het gewoon mag lenen. Verder was er niemand in de buurt te zien.
Heel leuk dat dit vertrouwen dus niet (te veel) beschaamd wordt om er iemand bij te moeten zetten.

Op de terugweg zijn we nog naar een shopping mall gegaan voor de motorlaarzen, die we gelukkig hebben gevonden :-) ik weer nieuwe Harley Davidson boots, Ed nieuwe Timberlands en aangezien we over een paar dagen naar Grand Canyon gaan voor mij speciale hike schoenen hihi

Na al deze activiteiten waren we toch om 14uur terug in het hotel waar we lekker het zwembad ingedoken zijn met uiteraard een cocktailtje (maatje kleiner dan gisteren..)
De zon brand als een malle daar bij dat zwembad, echt bizar warm. Maar als je het water ingaat is het echt kippenvel koud.
Doe mij qua zonnen Aruba maar.. (haha ja ik weet het ik ben verwend, sorry)

Nu even een tukkie voor het eten doen. Ik hoop om vanavond iets te vinden wat enigszins gezond is, maar dat is in deze buurt niet makkelijk.
Overal zijn fast food tenten. Vanmiddag waren we 100 km van Vegas vandaan, bij een klein plaatsje gingen we eraf om te ontbijten.. Een lange straat met een benzine station en wat sieraden zaakjes en verder een Macdonald, Subway, Panda, Wendy's en 4 fucking taco zaken. Wij zijn naar Subway gegaan en die was 24 uur per dag open!
Echt waar, wie komt daar dan? Snap het echt niet..

Tot nu toe vind ik dat het aller leukste, gewoon van de snelweg afgaan en verbaasd worden door wat daar ook te zien is.

Na t middagdutje de strip weer op en naar het Harley Davidson café gegaan. Vanaf het hotel is dat 2 km lopen, wat vol vermaak is.
We hebben een tijdje bij een groepje breakdancers staan kijken en bij het Belaggio voor de fontein show. Verder zie je veel mensen die zich verkleden zodat je misschien tegen betaling met ze op de foto wilt zoals een Homer Simpson op een bankje "passed out", batman, mini mouse en uiteraard mooie dames in verschillende thema outfits.
Er zitten ook zwervers bij die een bordje hebben met teksten als
,,will give shitty advice for tips"

Morgen gaan we naar Flagstaff, dat is 4 uur rijden, maar daar zullen we wel wat langer over doen.
We hebben ook geen haast want we gaan daar morgen alvast heen om overmorgen een hele dag harleys te kunnen huren.
We gaan dan echt op de bonnefooi, ik heb er wel vertrouwen in, Ed ietsje minder :-P

Ik schrijf de verslagen op m'n mobiel, als het op de computer onoverzichtelijk is, sorry, op mijn telefoon niet ;-)
Als de zinnen tw lang zijn kan je ook je scherm verkleinen..

Nou, Ed slaapt al, ga ik ook maar eens doen!

xxx
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sandra:
    21 september 2013
    Goed en duidelijk geschreven hoor...
    Leuk!
    Groetjes San
  2. Carina:
    21 september 2013
    Heyy Mr & Miss.Tijs! Echt zo leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken. Lief dat jullie die moeite nemen, want door je blog en superleuke fotos zijn we ook een beetje bij jullie :) ik las al allemaal leuke dingen ( luxe hotel, gekke afslagen in de middle of nowere, mega winkels, harley's) we vinden het echt stoer dat jullie zulke afstanden rijden bijna elke dag, Want dat zijn we hier in Nederland helemaal niet gewend, ik vind drachten al ver rijden hahahaha ;) ow en wat een grappige foto van het bord in het restaurant, idd alleen maar gezellige mensen aub. Ja goede mentaliteit daar! Ik hoop dat jullie snel beter kunnen slapen en je jetlag laat die maar lekker in las Vegas, nu is het Harley Davidson time!! Jeahhh,..Nieuwe motorlaarzen aan en genieten. Een hele dikke knuffel van ons, hou van jullie, xXx Carina & Marnix
  3. Ed en Miran:
    24 september 2013
    Bedankt voor jullie reacties, heb nu eindelijk internet die stabiel genoeg is om het te lezen.

Jij ook een hele fijne vakantie in romantisch Venetie wijfy, ga je ook bloggen?