Dag 8 Page, Lake Powell

24 september 2013 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Na een beetje vervelende nacht een topdag gehad.
Gisteren had ik al last van me hand /duim, denk iets verkeerd geschoten bij het motorrijden.
Werd vannacht wakker omdat de pijn doortrok in me onderarm wat niet zo fijn was..
Na het ontbijt is Ed naar (Jaja komt ie weer) Walmart gegaan om iets te kopen om de pijn te verlichten, wat me lieve schat zo goed kan.. Heb nu een soort handschoen die ervoor zorgt dat me duim gestrekt blijft en de pijn is meteen zo goed als weg :-)

We konden dit hotel niet nog een nachtje boeken dus koffers in de auto gegooid en naar Lake Powell gegaan.
De planning was om een lekker dagje aan het water te liggen met een boekje en te zwemmen, maar na een uur rondrijden moesten we toch echt accepteren dat als je aan het water wil liggen, je op een rots levend zal verbranden.. Dus Ed kreeg zijn zin, speedboot huren :-)
We waren er net achter gekomen dat de tour die we morgen voor 90 dollar zouden doen ook zonder tour operator kan, dus dat hadden we weer bespaart (Ed logica hè)

Maar ben blij dat het zo gelopen is, want het was super om zo door Antelope Canyon te varen.
Alle parkeerplaatsen waren gevuld met pickups met lege aanhangers, toch zijn we maar een paar boten tegen gekomen, lekker rustig.

We hadden de boot voor 2 uur, wat in een kwartier voorbij leek te zijn.
Komt misschien ook omdat we niet konden vinden waar we nou tussen de rotsen konden doorvaren.. We gingen van de ene naar de andere kant, om er dan achter te komen dat je er bij nader inzien toch niet verder kon. En het is Amerika, dus een bizar groot meer...
Misschien toch moeten luisteren naar de vriendelijke meid die vertelde waar we heen moesten hihi

Na het varen zijn we naar het hotel van vandaag gereden, wat op Lake Powell Blvd ligt ipv iets achteraf. Iets minder mooi dan die van gisteren, maarja je kan niet alles hebben.

De rest van de dag aan het zwembad bij het hotel gelegen, waar ik binnen een paar minuten als een blok in slaap viel :-)

Ed ligt nu een tukkie te doen en straks gaan we eten bij het Aziatische restaurant wat naast ons hotel ligt.

Morgen gaan we eerst (alweer!) hiken in Antelope Canyon en dan wil ik kijken bij een animal sanctuary. Hier kan je een tour krijgen door Angel Canyon waar ze paarden opvangen die gered zijn. Ook hebben ze voor mishandelde honden en katten opvang in Catworld en Dogtown.
En dan door naar Cedar City, weer een rit van 3 uur. Als de weg niet weer zo van de wereld afpleurt..

Als je nog niet gezien hebt.. Ik heb een foto van de flyer waarom we moesten omrijden, echt bizar, de weg is gewoon weg..