Dag 9 van Page naar Cedar City

25 september 2013 - Cedar City, Utah, Verenigde Staten

Gisteravond voor ons doen nog vrij laat geworden, naast het restaurant waar we heerlijk gegeten hebben zit een leuke wijnbar waar we tot een uur of 11 gezeten hebben. Was de bedoeling om nog even naar de bar van ons hotel te gaan, maar die was al dicht.

Vanochtend gelukkig al een stuk minder last van me hand, maar me handschoen heb ik nog steeds om.

Het was een uurtje rijden naar de best friends animal sanctuary, wat we niet meteen konden vinden omdat we de straat niet in de tomtom konden invoeren.
Ben er wel achter gekomen dat ik verdomd goed kan kaartlezen :-)

De sanctuary ligt (uiteraard) in een prachtig gebied. Ze hebben "on any given day" rond de 1700 dieren; honden, katten, paarden, varkens, konijnen en vogels.
Om van het welkomstcentrum naar Cat world te gaan is al 10 rijden met de auto, van daar naar Dogtown is ook weer dik 10 minuten, dan hebben we de andere dieren nog niet gehad, moet je voorstellen hoe groot het is daar.

Ze hebben een tig aantal gebouwen, werkelijk voor alles wat. 1 voor katten met leukemie, 1voor katten met andere ziekten, 1 voor direct te plaatsen katten (hier zijn we in geweest) en 1 jawel, voor TE DIKKE KATTEN!
Voor honden heb je niet een gebouw voor te dikke honden, maar ze hebben wel een fitness centrum (speciaal voor honden dus) , waarschijnlijk meteen de reden dat ze geen gebouw voor te dikke nodig hebben ;-)

Je zou verwachten dat Ed een hond wilde meenemen, maar ik was degene die met een brok in me keel bij een hok stond.. Maar is natuurlijk niet te doen nu.

Sommige honden waren wel wat schuw door een slecht verleden, maar ze blaften geen van alle, kan NL wat van leren in de asielen..
Ze zijn dan ook niet voor niets de grootste organisatie..
29 jaar geleden zijn 22 vrienden begonnen met wat dieren opvangen en dat is uitgegroeid tot dit moderne, luxe, reusachtige opvanghuis.
Zelfs voor wilde mustangs (paarden) hebben ze meer dan genoeg ruimte.
Alle dieren mogen de rest van hun leven blijven als ze geen nieuw huis vinden en worden respectvol begraven als ze dood gaan. Toevallig is morgen de jaarlijkse gedenkdag, waar heel veel mensen voor komen. Er worden dan rond de 30.000 dieren herdacht.. (beetje vaag, maar wel schattig.. )

Gisteravond besefte ik ineens dat we al verschillende tijdzones door zijn gegaan, waar we dus niks van gemerkt hebben..
In Vegas (dag 2) was de tijd een uur vooruit gegaan en 2 dagen later weer terug.. Vandaag er achter gekomen dat geen van de dingen automatisch aanpast
(telefoons, tomtom, horloge, autoklok) dus we hebben in Vegas gewoon een uur te vroeg geleefd..
Vandaag ging de tijd weer een uur vooruit en was het al 16:30 toen we bij de sanctuary weggingen.

Het was 1,5 uur rijden naar Cedar City wat weer een totaal ander landschap als vanochtend was en adembenemend mooi!
Duidelijk dat we van de toeristische route af waren, want we hebben geen fast food keten meer gezien.

We wilden graag stoppen om foto's te maken, maar er stond precies bij het allermooiste uitzicht dat je nergens mag stoppen, misschien kunnen we daar lopend terug komen morgen.
Al is dat misschien een beetje gevaarlijk, want we zagen een man met een groot geweer in zijn hand en de hoes ervan in zijn andere hand lopen.. Toevallig was ik net aan het filmen :-)
Hij zal er vast een goede reden voor gehad hebben..

Wat ook zo leuk is dat er na tijden lang alleen maar natuur te zien ineens een kast van een huis helemaal alleen midden op een berg staat. Echt prachtige huizen.
Ook kwamen we een stuk land tegen met een klein meertje ervoor en 3 paleisjes van huizen, we stelden ons al helemaal voor dat het 3 stellen vrienden zijn die besloten hebben alleen nog maar elkaar nodig te hebben.

Nou ben weer lekker aan het door ratelen, dus ga mezelf maar eens afkappen..
Lekker tv kijken in onze leuke hotelkamer, goede vibe hangt er hier.
Morgen weer terug naar de mooie natuur (Cedar Breaks) en dan winkelen hier, vanavond al een paar echte western boots gekocht voor 40 euro, 2 tassen en wat make up. Maar er zijn hier nog veel meer winkels :-)

Dikke kus aan onze trouwe lezers ;-)

1. Sandra:
    26 september 2013
    Gaaf weer.
    Dat Fitness centrum voor honden hahaha....
    veel plezier nog...xxx