Dag 10 nog een dagje Cedar City

26 september 2013 - Cedar City, Utah, Verenigde Staten

Vandaag heerlijk uitgeslapen tot 10:30, Ed lag toen al 1,5 uur in bad. 2 dagen in hetzelfde hotel is precies goed, lang genoeg dat je niet meteen hoeft uit te checken en je koffer moet inpakken maar kort genoeg om geen last te krijgen van de rommel die we maken :-P

Gisteravond hadden we (bij Walmart) broodjes gekocht dus konden we nu lekker in de kamer ontbijten. Vanaf morgen ga ik weer volkoren crackers eten, want nog 3 weken broodjes en wit brood is niet goed hè..
We moesten weer 50km terug rijden om bij Cedar Breaks te komen, maar die route is tot nu toe mijn favoriet, dus die km's vliegen zo voorbij.
Voor Ed ook zijn favoriete route, deze bergen zijn zo steil dat we 110 reden zonder dat hij z'n gaspedaal aanraakte :-)

Ik had gelezen dat het verstandig is om een petje, water en een vestje mee te nemen.. Mijn vestje was niet genoeg voor 4 graden.. En de wind vandaag is weer bizar hard. Het is dus niet echt hiken geworden, maar we hebben met de auto ook alle mooie plekken kunnen bezoeken.
Ja, dat kunnen die Amerikanen wel hoor.. Alles zou je hier zittend kunnen doen. Zelfs winkelwagens hebben ze met elektrische rolstoel. Dat zou dan voor de invalide zijn, maar als je niet kan lopen heb je altijd zo'n rolstoel nodig natuurlijk, niet alleen als je boodschappen gaat doen.

Na een middagje prachtige natuur zien hadden we lekker lui dagje gepland. Dit hotel heeft een binnen zwembad en jacuzzi, dus daar zijn we de rest van de middag geweest.
We hebben inmiddels ook een koffer erbij gekocht (komt ie weer, bij Walmart.. Begin die winkel langzaam te waarderen) en heb alles wat los in de auto slingerde aan prullaria netjes ingepakt. Voor we naar huis gaan een beetje mixen, anders hebben we echt een koffer met in Amerika gekochte spullen ;-)

Vanavond gaan we waarschijnlijk bij Denny's eten.
Dat is ook een keten die je overal ziet, maar daar kan je ook gewone prakkie met groenten krijgen.
Een van de weinige keten die lekker is, want McDonald en KFC is hier echt niet te eten! Niet zomaar wat minder lekker, maar gewoon gooi maar weg en koop iets ergens anders..
Zelfs de bbq saus voor bij de kipnuggets is vies.
En ook Cola, thuis wil ik nooit Pepsi omdat ik vind dat het te veel prikt en schuimt. Hier neem ik water als ze alleen Coca Cola schenken, lijkt wel alsof ze er extra zoetstof in doen ofzo. Misschien staan die machines niet helemaal lekker afgesteld in de restaurants hier..
Maar, daarentegen, de Pepsi vind ik hartstikke lekker haha. Eind goed, al goed!

Morgen gaan we dit super leuke stadje dan weer verlaten om naar Ely te gaan. Het hotel waar we slapen werd vroeger gebruikt als doorreis naar Hollywood door sterren, maar dat is het enige toeristische aan heel dat stadje.. Ben benieuwd :-)
Had op een website van de gemeente gezien dat ze vlakbij paardenraces hebben, dat gaan we sowieso even bekijken..

1. Gusty van Wijngaard:
    27 september 2013
    Geniet ervan kinderen, de verhalen zijn geweldig. De fot's prachtig en duidelijk. Tank jullie zelf maar lekker vol, dit hebben jullie zeer zeker verdiend!\

Kus van Mama
  2. Heidi:
    27 september 2013
    Eindelijk tijd en een goeie internetverbinding (noodzakelijke combinatie) om jullie reisverslagen te lezen. En om alle foto's te bekijken. Met heel veel plezier, moet ik zeggen. Je schrijft leuk, Miranda. En wat een prachtige reis maken jullie. Heerlijk ook de combinatie van planning en spontaan. Amerika past bij jullie, dat merk ik aan alles. Zelfs Walmart. Bestaat de Buy More (elektronicazaak) ook echt of is dat een verzinsel uit Chuck? Wat leuk dat je moeder ook meeleest en reacties geeft, super.
  3. Ed en Miran:
    28 september 2013
    Wat leuk om te lezen Heidi! Ik heb die zaak zeker nog niet gezien, maar zal het laten weten als ik het zie.
    Zeker leuk dat me moedertje meeleest, geruststellend voor mij ook dat ze elke dag weer weet waarom ze me niet ziet :-)
  4. Carina&Marnix:
    28 september 2013
    Heej daar family, wij zijn weer helemaal bijgelezen. Inderdaad echt heel leuk hoe je alles schrijft! We kijken met een hoop plezier naar jullie blog en ook superleuke foto's. Het is bijna als een serie kijken.. Zullen we 3 dagen wachten dat we gelijk meer kunnen lezen of toch morgen maar gelijk kijken..haha. Zal wel iedere dag worden :) Echt leuk dat je dat erbij doet voor ons allemaal.
    Wij missen jullie en wensen jullie nog hele leuke dagen en tijd daarzo. Met mama gaat het goed dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ze is echt superblij met jullie huwelijk en onze hereniging!! Wij zijn weer bereikbaar met wifi dus als je kan en tijd hebt bellen.
    Verder nog 1 advies van ons geen reis boeken bij oad maar dat zullen we je wel bijpraten als we bellen hahaha.
    Tot snel!! Kus van ons.