Dag 11 van Cedar City naar Ely

27 september 2013 - Ely, Nevada, Verenigde Staten

Jullie zullen wel reuze benieuwd zijn hoe het inmiddels met mijn hand gaat, nou die is weer helemaal oké, precies op tijd voor het paardrijden zondag.

We zijn vandaag bij de laatste tussenstop voor we bij de ranch aankomen, waarvan we maar hopen dat ze een slaap plek heeft, want ze verwachten ons zondag pas en reageren niet op mijn email. Maargoed, zien we dan wel, anders slapen we nog een nachtje ergens in Wells, is een leuke plaats zeggen ze hier in Ely.

Van Cedar City naar deze plaats was 3 uur rijden, waarbij we 2 hele kleine plaatsjes zijn tegen gekomen en verder helemaal niks. Nou, niet helemaal niks.. Een groep herten kruisde onze weg :-)
(hoop nog steeds op een poema, wel alleen als we in de auto zitten natuurlijk)
We waren ook best verbaasd dat Ely vol met hotels staat.
Eigenlijk best logisch want er zijn in een straal van 300km rond Ely geen andere plaatsen waar je kan overnachten, dus is het hier altijd wel vrij druk (met Amerikanen)

Het hotel waar wij overnachten was hier als eerste, in 1929.
Dat is ook meteen de reden dat de douche koud en warm water afwisselt als je staat te douche, maar ze hebben het bed lampje wel weer zo modern dat je alleen je hand ervoor hoeft te houden om het aan te zetten.
Stephan King, Evel Knievel, Mickey Rooney en nog meer hebben hier ook regelmatig geslapen, hoopte dat Charlie Sheen er vandaag zou zijn, maar helaas ;-)

We waren lichtelijk teleur gesteld toen we Ely inreden omdat het niet echt sfeervol is, maar toen we het hotel binnen stapte was dat meteen weg. Een casino, met de bijbehorende gezellige lichtjes, overal Harleys en opgezette dieren.

We kregen bonnen voor gratis bier en Margarita's en besloten maar eerst naar de bar te gaan voor we de koffers naar de kamer zouden brengen.
Voor blackjack hadden we ook coupons, dus dan maar het drankje nuttigen tijdens een spelletje..
Na een uurtje leuk gespeeld te hebben met een super lieve deler toch maar even de koffers gehaald en moest ik natuurlijk eventjes kijken of ik hier een paar killerheels kan vinden..
Begin inmiddels echt verdrietig te worden van de schoenen die ze in deze staten verkopen, ga nooit meer weg zonder minimaal 2 paar pumps mee te nemen.
Maargoed, hier heb ik natuurlijk ook niets gevonden.
Wel hebben we vesten en handschoenen gekocht, want het is hier ijzig koud en bij de ranch waarschijnlijk ook.

Om 19uur begon Texas hold'em poker waar we ons voor hadden ingeschreven. Dat is elke vrijdag en zaterdag.
We hadden nog 2 uurtjes die we bij gezellige Robyn aan de blackjack tafel hebben doorgebracht.
In die tussentijd was Jose erbij komen zitten, hele lieve gokverslaafde die in de gevangenis werkt die hier achter het dorp ligt.
Ed ging pokeren, ik zag er vanaf omdat het geen toernooi was, maar gewoon geld inzetten hoeveel je wilt..
Bij mij aan tafel kwamen Steve en Jim erbij en Robyn die eigenlijk hoort te wisselen met andere delers zei dat ze door wilde werken omdat ze het zo gezellig vond.

De pokertafel zat vol met chagrijnige high rolers dus Ed was er na een uurtje wel klaar mee.
Steve en Jim gingen even later helaas weg, maar daar kwam schattige Alfonso voor terug. Een Mexicaan uit Los Angeles die met zijn capuchon op aan tafel kwam zitten, maar als snel waren hij en Ed dikke maten en bleek dat elk vooroordeel onterecht was.
Elke keer als het huis won voelde hij zich schuldig naar ons toe, dus hij vroeg bij ELKE hand oké guys, what should I do? (cause he is the last man on the table and he has a responsibility..)
Dat we 8 uur lang op een krukje kunnen zitten zegt al genoeg natuurlijk, helemaal met Ed zijn zitvlees (vrijwel nihil)

Nu zitten we lekker aan het ontbijt en gaan zo nog heel even kijken naar de Ghost train die hier rijdt en dan door naar de ranch (die niet bestaat volgens tomtom, dus wordt weer kaartlezen..)

Ik weet nog niet of we internet hebben daar, dus misschien kan ik maandag weer uploaden, dat is dinsdagochtend in NL.

En mama; bedankt voor je reacties, vind het leuk dat ze je elke dag de verslagen laten lezen en dat je reageert, zo ben je toch nog een beetje dichtbij!

1. Sandra:
    28 september 2013
    Wel gaaf zeg wat jullie allemaal beleven daar.
    Lees elke avond voordat ik naar bed ga!
    :-)
  2. Ed en Miran:
    Leuk Sandra!
    Ik kan iedereen ook echt aanraden zo te reizen, echt zo fantastisch!
  3. Margot:
    29 september 2013
    allereerst bedankt voor jullie kaartje(wel dubbel) echt lief. ik lees tussen de regels door dat miran toch een beetje shopoholic is,dus ed... hand op de knip! ;-)verder wensen we jullie nog veel plezier liefs margot,johan en alex
  4. Tijs:
    29 september 2013
    Laat dat beetje maar weg hoor margot :-)