Dag 20 van Monterey naar Pismo Beach

6 oktober 2013 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Na een beetje moeilijke start toch een geweldige dag geworden.
Ik leef alweer gewoon zoals in NL, s'avonds kan ik niet slapen, s'ochtends niet wakker worden. Gelukkig heeft Ed daar geen last van, dus werd om 9:30 vriendelijk verzocht op te staan :-)

We hebben de planning behoorlijk omgegooid omdat dit niet echt is hoe wij het leuk vinden. De gebruikelijke route is San Francisco - Monterey - Pismo Beach - Santa Monica (plaatsen liggen steeds 3 uur rijden uit elkaar)
Maar eigenlijk kan je dan net helemaal niks..
Je hebt geen tijd om de plaats te verkennen, alleen met de menigte mee naar de toeristische trekpleister. Is leuk, maar we willen daarbuiten ook zelf ontdekken wat er nog meer is.
Dus, na Pismo Beach gaan we 5 uur doorrijden naar San Diego waar we tot vrijdag blijven, dan het weekend naar Palm Springs en dan helaas terug naar LA om klaar te maken om naar huis te gaan.

Maar we zitten er nu nog middenin dus daar gaan we het verder nog niet over hebben ;-)
Ik wist dat we nu langs Hearst Castle en een leuke stop zouden komen waar we honderden zeeleeuwen zouden zien.
De zeeleeuwen zouden vlakbij Monterey zijn, langs de kust bij 17 mile drive. Dat is een rondje van (duh) 17 mile waar je $10 voor betaald om door te mogen rijden. Je ziet dan voornamelijk villa's en je kan zelfs onder het genot van een kop koffie kijken hoe de rijke mensjes leren golven.
Wel heel grappig toen er een bus vol Chinezen werd losgelaten, die gingen gewoon in het oefenveld tussen de mensen staan om foto's te maken. Dan moet je je toch wel belachelijk voelen in je golfpakje?
De zeeleeuwen, waar we voor kwamen niet gezien (we hadden ook geen zin om de gemarkeerde route te rijden, dus beetje eigen schuld dikke bult..)

De route verder was hoe we het verwacht hadden, in de bergen rijden met de zee onder je.
Bij het plaatsje Big Sur, wat uit een benzinepomp en een motel leek te bestaan zijn we even gaan rondkijken.
Bleek dat achter de bomen, onder de heuvel een beekje liep. In en naast het water zat het vol met stelletjes die aan het picknicken waren. Helaas geen foto van gemaakt, vergeten..
Een stukje verderop zijn we gaan eten bij een restaurant waar een bruiloft feestje was, livemuziek kregen we er gratis bij :-)
Na deze stop hebben we helemaal besloten met de volgende reis iets minder aan te nemen van andere reisverhalen. Wij hadden veel liever hier geslapen, in een van de super schattige lodges die er zijn en s'avonds lekker een borrel halen in de plaatselijke kroeg.
De mensen die we in Utah, Arizona en Nevada tegenkwamen waren stuk voor stuk heel lief en geïnteresseerd, dat missen we ook wel nu.
Is hier natuurlijk zo toeristisch..

Vlak voor we bij Hearst Castle aankwamen zagen we toch ineens een strand die bedekt was met zeeleeuwen (250km verder van waar we eerder gezocht hadden)
Je kan niet het strand op, wat maar beter is, want ik zou ze natuurlijk willen aaien..
Van boven kan je ze wel goed zien en de struiken die ervoor zorgen dat je niet naar beneden kan zitten vol met eekhoorns die alles behalve schuw zijn. Het was dus helemaal leuk allemaal.

Een kilometer of 3 verder was Hearst Castle, wat bizar druk was! O-ver-al Chinezen, overal lege en al volle tourbussem. Zelfs voor koffie moest je een kwartier in de rij staan.
Zonder Hearst Castle gezien te hebben lekker door gereden.

Ik had vanochtend al gezien dat er vlakbij ons hotel een Nike store zit, wilde eigenlijk nog 1 keertje winkelen.. Dus Ed omgekocht.. Hij nieuwe Nike's van mij als we erheen gaan.
En natuurlijk, Ed gaat weg met 2 broeken, 2 shirts en de schoenen die hij van mij kreeg. Ik met een zielige sportbh (waar ik dan weer wel heeeeel blij mee ben)
Gelukkig zat ernaast nog een hele leuke winkel, 2e paar 50% korting, dus naar huis met 2 paar schoenen :-)

Toen moesten we nog even boodschappen doen voor de toch weer lange reis morgen, maar de Walmart had geen stroom, de Big k-markt had besloten 2 uur eerder dicht te gaan, dus uiteindelijk bij een fucking dure fresh market boodschappen gehaald.
6 bruine bolletjes, pakje kaas, pakje ham, 12 flesjes water en cola
$56

Daarna naar het strand gegaan, net op tijd voor een bizarre zonsondergang. Zulke hadden we nog niet gezien hier..

Nu tijd om naar bed te gaan, morgen naar San Diego.. Echt zin in!
Sea life, San Diego Safaripark en Disneyland here we come!

1. Heidi:
    7 oktober 2013
    Wat een belevenissen weer. Leuk hoor, om hier vandaan een klein beetje met jullie mee te reizen. Echt tof dat jullie gewoon je eigen ding doen en niet persé de bekende attracties gaan kijken. Niet zien wat anderen leuk vinden maar wat je zelf leuk vindt. Super!
  2. Ed en Miran:
    7 oktober 2013
    Jij bent snel :-) foto's zijn nog niet eens geupload haha
    Computer geeft error hier :'(
  3. Mieke:
    7 oktober 2013
    Hoi lieverds, wat zitten er weer schitterende foto's bij! Het blijft genieten om dit allemaal te zien en te lezen. Gisteren aan opa en oma ook de beelden, bij de verhalen die ik ze om de paar dagen breng, laten zien. Zij vinden het ook fantastisch dat jullie dit allemaal beleven. Ik ben benieuwd hoeveel koffers jullie mee terug brengen. Fijne tijd nog en een dikke knuffel voor beiden. X
  4. Ed en Miran:
    7 oktober 2013
    Leuk dat je opa en oma ook laat meegenieten. Het is ook hier inderdaad weer prachtige foto's maken :-)
    We hebben nu 1 extra koffer vol. En de schoenen liggen los in de auto.. Ben ook heel benieuw ..
  5. Ed en Miran:
  6. Sandra:
    7 oktober 2013
    Zo denk dat er een extra vlucht moet komen voor alle aangeschafte spullen Whahahaha