Dag 19 van SF naar Monterey

5 oktober 2013 - Monterey, California, Verenigde Staten

Zo, zijn we ineens in een andere wereld. Echt een plaatsje aan de kust. Mooie witte huizen (en villa's) restaurants en winkels aan de zee.
De jachthaven ligt vol met zeehonden.
Ik dacht dat het leuk zou zijn, met je boot zo dichtbij liggen, Ed zei juist: je zal er maar met je boot liggen..
Even niet aan gedacht dat het natuurlijk zwaar irritant is als die beesten je wakker houden met dat geloei (en dat gaat echt dag en nacht non stop door)

De weg hier naartoe was wel een beetje vaag, wat we hadden gehoord zouden we een prachtig zicht over de zee hebben, nu zijn we vanuit San Francisco ook eerst via highway 101 gereden, maar toen we vanaf Santa Cruz op de 1 kwamen werd het niet veel beter.
We zagen niet alleen geen zee, we zagen tot in het oneindige aardbei velden.

Gelukkig kwamen we ineens een biker / leather shop tegen, waar we ons lekker misdragen hebben :-) Vooral Ed deze keer.
Onze dag kon toenal niet meer stuk, en nog geen 10 min later zagen we de zee ook al verschijnen.

We zitten niet op loopafstand van de boulevard, daar zitten überhaupt geen hotels, maar in een schattige wijk.
Het is een straat met aan beide kanten appartementen, allemaal gelijkvloers. Overal lilapaarse bloemen en bij meerdere appartementen zitten mensen gezellig voor de deur te kletsen en te barbecuen.

Morgen gaan we in ieder geval naar Pismo Beach, onderweg daar naartoe gaan we nog even zeeleeuwen zoeken en stoppen bij Hearst Castle.
Misschien blijven we nog een extra nachtje daar, misschien rijden we daarna in een keer door naar San Diego, beslissen we aan de hand van hoe leuk Pismo is :-)

Dat horen jullie morgen wel, het is hier zaterdag 22uur en wij gaan lekker een filmavondje houden!

xxx

1. Sandra:
    6 oktober 2013
    Leuk hoor!!!
    Wat een geweldige reis maken jullie!!!
  2. Ed en Miran:
    7 oktober 2013