Dag 18 nog een dagje SF

4 oktober 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Eindelijk! Schoenen!
Eerst hebben we de "Alcatraz tour" gehad, wat bestond uit een paar rondjes om het eiland heen en onder the golden gate bridge door.
Best interessant om te weten dat er 11 mensen zijn overleden bij het bouwen van de brug, maar als we dat van een bandje moeten horen kunnen we onze aandacht er niet bijhouden.
Veel meer hebben we dan ook niet geleerd over de brug :-P
Over Alcatraz iets meer door de brochure met de 10 meest gestelde vragen.
We waren wel dichtbij genoeg om de vervallen gebouwen goed te bekijken, maar bleef natuurlijk wel zuur dat we niet even op het eiland mochten.
Door de government shutdown moeten 800.000 ambtenaren verplicht onbetaald verlof opnemen, dus er zijn mensen die echt problemen hebben. Met die gedachte hebben we onze luxe probleempje wel een plek kunnen geven ;-)

We zijn tot een uur of 8 vanavond in de stad geweest. Is eigenlijk net Rotterdam, alleen geen moslims en praten ze Engels ipv Turks ;-)

We hadden de auto bij Pier 29 geparkeerd om vanaf daar lopend naar pier 33 te gaan voor de Alcatraz boot. Toen een taxi genomen naar Union Square wat 15 dollar kost.
We hadden al op de tomtom gezien dat het een kwartier met de auto is, dus gingen maar niet weer aan een wandeling beginnen.
De chauffeur was een Chinees die in het kwartiertje zoveel mogelijk wilde weten van ons en zoveel mogelijk wilde vertellen over San Francisco. Heel schattig :-)

Na een uur of 5 gewinkeld te hebben, ik 3 paar schoenen, een jas, truitje en sportbh rijker (Ed wilde alleen maar een biertje en een hotdog, hij bewaard denk ik zijn shop credits voor de jetski's, speedboten en andere watersporten die we vast nog gaan tegenkomen) zijn we weer terug naar Fishermans Warf om daar te eten.
We zijn het eerste stuk nu wel gaan lopen, het laatste saaie stuk hebben we een taxi aangehouden, wat nu nog maar $8,5 kostte.
Weer een lekkere steak op, op dezelfde pier als gisteren, wel ander restaurant natuurlijk.
Nu waren we nog wel op tijd om de zeehonden in het licht te zien, volgens mij schatte ik gisteren dat het er een stuk of 20-30 waren? Ja, dat zijn er dus rond de 70-80! Echt bizar!

We zouden nu nog 2 dagen in SF kunnen blijven, maar als we morgen nog 1 keertje een middag daar zijn is het wel genoeg geweest. Dan gaan we 2 uurtjes rijden naar Monterey.
Dat is de rest van de vakantie de gemiddelde reistijd.
Wel lekker hoor, aangezien we al bijna 3000mile gereden hebben.. (4800km)

Nu we hier zo goed als weg zijn kunnen we ook wel eerlijk vertellen dat we echt midden in de ghetto zitten hihi
We hadden niet gekeken naar de buurt omdat dit hotel gewoon over de $100 per nacht kost en we deze hotel keten altijd alleen maar op de betere plaatsen zien.

Als we niet waren gaan lopen hadden we misschien niet geweten hoe erg ghetto het is..
Al viel het wel meteen op dat zelfs op de spandoeken van de Mac graffiti zat en werkelijk geen blanke buiten het hotel te bekennen was.
Klinkt misschien racistisch, maar dat is het echt niet. Dit zijn geen afro-Amerikanen, die je overal wel tegen komt, dit zijn gewoon zwarte junkies.

Google wist ook allang dat dit in de top 5 van gevaarlijkste plaatsen in de VS is..
Toen we bij de metro aankwamen en elke meter, in elk hokje en tegen elke lantaarnpaal een junk zagen hadden we dat zelf ook wel al ingeschat. Maar toen waren we er al.
Toch waren we al bezig een kaartje te kopen voor we kozen de auto te pakken.. Misschien hebben we soms wel een beetje te veel zelfvertrouwen..

Maargoed, morgen zitten we gewoon langs de kust in het rustige Monterey dus lieve familie en vrienden, geen zorgen maken :-)

1. Gusty van Wijngaard:
    5 oktober 2013
    Je moeder vertrouwt op jullie wijsheid en maakt zich geen zorgen Heeft weer genoten van jullie verhalen is jaloers op de schoenen graag maat 38 zegt je moeder :] Je moeder wil het nog steeds aan een uitgever sturen omdat het zo mooii beschreven is Nu Miranda en Ed geniet je moeder heeft net haar Tom pouce op daar droomt ze van ha ha en tot morgen groetjes ook van Ellen en kus van Gusty
  2. Ed en Miran:
    5 oktober 2013
    Ik ga kijken of ik iets leuks voor je zie mama, komt vast goed.
    En weet dat jij je geen zorgen zal maken inderdaad, jij weet wel beter he mama :-P
    Allebei een dikke kus, en mama.. Jij en je tompoezen hahaha
  3. Wendy & Wendy:
    5 oktober 2013
    ohw ohw ohw... zie het helemaal voor me hoe dat is gegaan hihih :-)