Dag 17 van Oakhurst naar San Fransisco

3 oktober 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Laatste dag in de bergen, voor we richting de kust gaan.
Yosemite had ik eergisteren gebeld en was gewoon open, dus wij vol goede moed op weg.
Er stond dus gewoon een ranger bij de slagboom met een briefje waarom ze dicht zijn.
Ze zei dat je alleen naar de oostkant kan, alles om die slagboom voorbij te komen.. Ja wij willen naar t oosten!

We reden richting Yosemite Valley waar we toch na 50km weer tegen gehouden werden. Dus helaas geen waterval gezien.
Ook geen beren wat ik nog veel erger vind.
Maar we gaan in San Diego naar t safaripark dus toch nog wat wilde dieren.

We zijn Yosemite een stuk door gereden richting San Francisco en weer een deel door de bergen wat we eergisteren ook gereden hebben.

Allebei vinden we het precies leuk geweest zo in de woestijn en bergen. Tijd voor zon, zee en winkels!
Ik denk wel dat het aan de kust wat meer voorspelbaar wordt, maar hoop dat we nog steeds van die mooie verrassingen mogen meemaken.

Nou, bovenstaande had ik getypt onderweg naar San Francisco, kan je nu vertellen dat we nog genoeg verrassingen zullen hebben.
De tram is "vlakbij" ons hotel, konden we gewoon lopen zei de hotel receptioniste.
Sportief als dat wij zijn, lopend naar de tram.
We hadden een routekaart van haar gekregen, maar liepen op een gegeven moment een beetje dood.. Ik vroeg aan de vriendelijke zwerver met lieve pitbull waar de tram opstap was.
Zonder tanden praatte hij niet zo duidelijk, dus hij moest ons 3 x corrigeren.
Komt misschien ook omdat we het niet echt als een optie zagen naast de snelweg te lopen over de fly-over. Maar aan de overkant zagen we ook mensen langs de snelweg lopen dus was toch de route..

40 minuten later kwamen we dus aan bij de metro.. Hmmm.. Ziet er ook niet zo gezellig uit. Ze zijn aan het verbouwen, dat ziet er altijd wel deprimerend uit natuurlijk.
Toen we langs een bushokje liepen zagen we drugs verkocht worden, ook niet echt een positief iets.
Bij de kaarten automaten kwam er een zwerver geld vragen.. Dat was wel de druppel.. Om hier s'avonds dan weer terug te komen is niet echt fijn.
Dus maar weer dat stuk terug gelopen om toch de auto te pakken.

Toen eindelijk de stad in! Eerst naar pier 33 om Alcatraz tour te boeken, maar dat is fucking ook gesloten! Echt niet over nagedacht dat Alcatraz tour ook een national iets is.
Ze hebben wel een alternatief, om Alcatraz heen varen.. Bij gebrek aan beter...
Zeker weten dat we nog terug moeten komen naar West Amerika dus.

Daarna zijn we naar Pier 39 gegaan, daar zijn veel winkeltjes en restaurants. Hadden verwacht dat het heel duur zou zijn, maar een overheerlijke steak voor $18 is geen geld.
Daarna nog even wat souvenir winkeltjes gekeken voor we op de gekke geluiden afgingen.
Het was pikkedonker, maar je hoorde zeker 20 zeeleeuwen loeien. Heb een filmpje, je ziet niks, maar hoort ze wel..

Vandaag kijken of ze er weer zijn nadat we de tour hebben gedaan.
Verder gaan we met de hop-on hop-off bus de tourist uithangen :-)

Totaal anders hier, maar vinden het geweldig!!