Dag 15 van Reno naar Oakhurst

1 oktober 2013 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Van Reno naar Yosemite Park is ongeveer 3 uur rijden, maar als je naar de westkant wilt is dat gewoon 5,5 uur.
Daar kwam Ed vanochtend achter..
Beetje balen eigenlijk, weer een hele dag in de auto. En we willen eerst nog naar Lake Tahoe..
Ed had ook nog eens gehoord dat Yosemite Park dicht is vanwege het gedoe met de overheid hier
(zijn het niet eens met de zorgverzekeringswet ofzo)
Dus, lekker wakker geworden met al deze informatie..

Eerst maar even Yosemite gebeld, een ranger vertelde me dat je gewoon erdoor kan, maar er zijn geen tours enzo.
Gelukkig was deze informatie zo fijn om te horen dat we het hotel niet kort en klein sloegen toen we een rekening voor $30 dollar kregen ;-)
We wisten wel dat het abnormaal duur is, maar meer dan $5 hadden we niet verwacht.
Ze hebben de helft er ook weer afgehaald toen we zeiden dat we het belachelijk vinden.
Er zijn wel veel hotels waar je gratis mag bellen.. Maar dat is echt een extra service. Voortaan even beter opletten hihi.

Toen maar naar het overheerlijke ontbijt buffet gegaan voor we een uurtje zouden rijden naar Lake Tahoe.
Na een klein stukje snelweg reden we al de prachtige bergen in waar het hemelsblauwe water ineens in verscheen.
Ik had Lake Powell in Page eigenlijk verwacht als dit; overal restaurants, hotels, winkels, salons en lekker druk.
Ik heb echt héél veel reisverslagen, forums en routes van andere mensen gelezen, en werkelijk niemand is in Reno en Lake Tahoe geweest, zo zonde, want het is hier de helft goedkoper als in Page en veel en veel mooier, gezelliger en levendiger.

Na een paar stops te hebben gehad aan het meer hadden we de tomtom alvast ingesteld op Oakhurst, daar ligt ons hotel die 25mile van Yosemite ligt.
Het zou een reis van 5,5 uur snelweg worden, maar we hebben een alternatieve weg gekozen :-)
Duurde iets langer, maar wel minder km en nu zouden we langs Yosemite komen..

6 uur lang alleen maar bossen, bergen, meren, en schattige dorpjes.
Zal ze niet allemaal uploaden, maar heb in die paar uur over de 200 foto's gemaakt en een stuk of 10 filmpjes, echt zo mooi!

In Jamestown reden we langs een Harley dealer waar we de winkel leeg gekocht hebben hihi
Ed 3 shirts, speeltje voor Player, foto lijstje, sticker voor op m'n auto en een t-shirt voor me papa :-)
Stond nog een red diamond streetbob, nieuw voor $14000!
Voor de niet Harley kenners.. Das geen geld!!

Ook nog even gevraagd wat forward controls hier kosten; $360, ga even kijken of ik die nu kan bestellen in LA en dan ophaal vlak voor we gaan.. Want in Nederland kost het rond de €500.

Om 18uur kwamen we aan bij Best Western Plus, weer zo'n mooi hotel! Eigenlijk is het een meer een park dan een hotel. Ze hebben de kamers opgedeeld in verschillende gebouwen die gezellig tussen de bomen staan. Wel een stukje lopen naar het zwembad, maar het is hier lekker warm en windstil dus dat geeft niet.

Er is hier ook weer een jacuzzi, dus koffers in de kamer gegooid en het water in :-)

Na het eten wilde we hotels gaan boeken voor San Francisco, waar we donderdag aankomen, maar mijn god wat is het duur!
We hebben in meerdere plaatsen gezien dat dit weekend October fest is, misschien daarom, maar voor €100 per nacht kan je een kamertje met gedeelde badkamer krijgen. Waar we normaal 80 euro voor betalen kost nu tussen de $400 – $800
Maar.. Slim als dat we zijn (of is het mijn gierigheid?) hebben we nu een half uurtje van San Francisco een hotel voor een normale prijs.

Morgen zouden we naar Yosemite Park toegaan, maar houden lekker een rust dagje
(we hadden een extra dag voor we naar San Francisco gaan om te kunnen luieren, en die innen we morgen lekker!)
We hebben in dit gebouwtje een wasserette, dus ga m'n taak maar even doen. Verder lekker zwemmen en jawel, winkelen :-)

PS we zijn al over de helft! :'(