Dag 14 van Wells naar Reno

30 september 2013 - Reno, Nevada, Verenigde Staten

Zo, moet je echt eens doen, paardrijden en dan met je spierpijn de dag erna 7 uur in een auto zitten ;-)
Gelukkig heeft dit hotel een jacuzzi dat heeft de stijfheid er wel een paar uurtjes uit gehaald.

We begonnen natuurlijk weer met de zandweg nadat we met de hele groep ontbeten hebben.
Dikke knuffel gekregen van de familie en we hebben een foto van onze bruiloft achtergelaten met een bedankje voor de mooie dagen (dankzij Sander en Andrea hadden we foto's bij ons, thanks schatjes)
Ik zat best wel erg op tegen de reis, alleen al die verrekte weg van 2 uur natuurlijk.. Maar die hadden we nu een half uur sneller gedaan en dat voelde zelfs nog veel sneller te gaan.
Een half uurtje later waren we in Wells (officieel is dat ook de plaats waar de ranch ligt, maar dat klopt niet helemaal, ze gebruiken gewoon de naam van de plaats die het dichtst erbij ligt)
Na getankt te hebben en de snelweg op waren gaf de tomtom aan; over 537km naar rechts. Lekker aftellen geblazen!
Maar voor ons gevoel begon de reis nu pas, en het was nu nog maar 5 uur rijden. Piece of cake!

De jagers kwamen bijna allemaal uit Reno en zeiden dat deze weg zo verschrikkelijk saai was en dat je maar 2 dorpjes tegen kwam waar ze alleen een benzinepomp hebben.
Nou, zij zijn gewoon niks gewend, want vergeleken met waar wij vandaan komen waren het super grote steden. Alleen al door weer zoveel ander verkeer en afslagen te zien was de weg reuze interessant.

We hebben nog even vertraging en een kleine omleiding gehad door weg werkzaamheden.
We moesten op de vluchtstrook rijden, wat niet echt lekker rijdt.
Ze hebben tussen de rijbanen en op de vluchtstrook ribbels gemaakt zodat als je in slaap valt en uit je baan gaat meteen wakker schrikt.
Aan alle herdenkkruizen te zien een goed initiatief, maar niet zo leuk als je daar 20km lang op moet rijden.

Er viel nog wel wat op waarvan ik nog niet weet of het grappig of gewoon cru is..
We reden langs een grote kraan die op 1 van de afgesloten banen bezig was.. 4 blanke mannen zaten op die wagen, een Mexicaans vrouwtje stond bijna Op onze rijbaan met een bordje 'slow down' en een donkere jongen liep achteruit voor die wagen om aan te geven hoe ver ze nog konden rijden..
Was zo opvallend verschil dat we het allebei in een seconde hadden opgemerkt.

Bij Winnemucca zijn we gestopt om te lunchen, Patricia had gevraagd of ik al bij Taco Bell gegeten heb, dus toen we die tegen kwamen zijn we daar maar gestopt.
(was lekker Patries, na subway het beste van de ketens hier. Ik heb een shredded chicken burrito op en Ed had een taco en smuddered burrito. De taco was het lekkerst)
We hadden daarna nog maar 2 uur te gaan, waarvan ik er 1 geslapen heb.
Had ik beter niet kunnen doen, want was nog stijver toen ik wakker werd.
Maar even uitgestapt bij de volgende stop en het ging wel weer.

Niet lang daarna waren we in Reno wat echt een stad is. Druk, iedereen heeft maling aan doorgetrokken strepen en het is weer lekker chaos.
Ik zag al meteen overal winkels, die ik toch wel gemist heb hihi

Het hotel is ook weer een aangename verrassing, de begane grond is een casino wat behoorlijk druk is op een maandagmiddag, alles prachtig aangekleed natuurlijk en de hotelkamer is toch wel de meeste luxe wat we tot nu toe gehad hebben.
Senseo apparaat ipv filterkoffie, tv in de badkamer (en in de kamer zelf natuurlijk) , een ijskast en combimagnetron in een wandkast waar zelfs een vaas te vinden is. Ja je zal maar net een bos bloemen gekregen hebben..

Nadat we in de jacuzzi waren geweest en ik even bij de spa was gaan kijken of ik er zo terecht kon ben ik even de winkels afgegaan die in het hotel zijn (duh) en heb niet zomaar een bijpassende tas voor m'n nieuwe portemonnee gevonden, maar gewoon de tas die erbij hoort :-) handig dat ze overal dezelfde soort rotzooi verkopen..

Het is hier nu 23:00, Ed slaapt al en mijn linkeroog is al een tijdje dicht, ga maar snel afsluiten voor de rechter ook gaat..

Morgen gaan we eerst naar Lake Tahoe en dan vast wel even winkelen voor we naar de Best Western die redelijk dichtbij Yosemite Park ligt.
Hoorde trouwens dat er al een tijdje brand is in Yosemite, al een maand ofzo? Iemand een foutje gemaakt bij een kampvuurtje. Echt zo zonde. Maar nog genoeg moois hoor, en aangezien de beren nu een heel stuk minder grond hebben.. Grotere kans om ze tegen te komen.. (jeeej?)

Nighty-night xxx

En Remco, je bent in NL niet meer jarig, maar hier wel, dus happy birthday!